2019-07-06 13.00 Normal drift igen 👍🏼

images (1)

Felanmälan kan du även göra på 0771-114040, dygnet runt, året runt.


Önskar ni ROT/RUT-avdrag vill vi att ni i förväg meddelar oss om detta. Observera att det är endast arbetstiden på plats för det ROT/RUT berättigade arbetet som du kan få avdrag för. Inkommer information om önskan om ROT/RUT-avdrag efter att ni fått faktura kan vi komma att ta ut en administrativ avgift på 300kr. för denna hantering.
Mer information om ROT/RUT hittar du på Skatteverkets hemsida.

 

Att tänka på vid en felanmälan:


När ni gör en felanmälan så uppge namn, adress, telefonnummer och lägenhetsnummer. Om det är en bostadsrätt ni bor i så är det ni som gör anmälan till oss som är betalningsansvarig i första hand. Om det visar sig att det är din förening som skall betala så skickas fakturan till dom.I stort sett så är det så att alla arbeten i lägenheten ansvarar den boende själv för och allmänna ytor i fastigheten står föreningen för. Detta kan skilja sig på olika föreningar.
Se era stadgar.

Exempel: Stopp i wc. Det visade sig att det var ett papperstopp direkt vid wc avloppet som var orsaken. Betalningsansvarig Bostadsrättsinnehavare. Detta kan vi inte avgöra innan utan endast efter utfört arbete.